PDA

Bekijk Volledige Versie : Kilometer correctie of kilometer stand aanpassen in Belgie

Jelle111
17-11-09, 14:41
Hallo mensen,

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de kilometerstand van je auto te laten aanpassen?

De kilometerstand van mijn golf is opeens van 168.000 naar 231.000 gesprongen.
Ik wil dit nu graag laten terugzetten, maar ik kan nergens vinden waar dat mogelijk is.

Weet iemand toevallig waar ik terecht kan en of zoiets mogelijk is?

Graag jullie adviezen

Inmiddels is mijn probleem opgeloost
http://www.w33.nl/kilometer-correctie-apparaat.html
Zie mijn laatste post.

bobo
17-11-09, 14:42
www.kilometerteller.be

Jelle111
17-11-09, 15:01
Beste Bobo,

dank voor de snelle reactie

Ik weet dat het in Nederland mogelijk is, maar ik zoek eigenlijk in Belgie, het bovenstaande bedrijf is vanaf hier, 140 kilometer verderop. Als ik zo ver moet gaan, dan kan ik net zo goed naar Amsterdam of Utrecht gaan.

bobo
17-11-09, 15:04
ze komen aan huis, weet niet hoe het prijskaartje dan uitkomt

sliderke
17-11-09, 15:10
www.vastec.be

Jelle111
17-11-09, 15:12
dit is hetzelfde bedrijf als hierbonven genoemd.

FroFro
17-11-09, 15:14
beetje raar dat dit kan, hoe wordt dit op de tweedehandsmarkt gecontroleerd?

Jelle111
17-11-09, 15:15
Ik heb iemand iets dichterbij (maar nog steeds in Nederland) gevonden, die will alleen erg veel 150 euro.
Als je iemand anders weet of er andere opties zijn hoor ik het graag.

Wimpus
17-11-09, 15:20
gewoon in de volkswagen garage?

Jelle111
17-11-09, 15:23
goed idee, ik ga ze bellen

Jelle111
17-11-09, 15:27
Nee, de dealer kan een kilometerstand niet aanpassen, ze kunnen mij niet helpen.

Timmie
17-11-09, 16:06
de dealer zou u wel kunnen helpen.

normaal gezien bij het veranderen van een stel meters.
moet de makers van u nieuwe meters of de maker van u auto een papier geven waarop staat,
auto, type, chassisnummer aantal km op originele tellers, aantal km nieuwe tellers, modelnummer van meters blablabla en dat die meters geschikt zijn voor uw auto.

anyway, in u geval hebt ge da ni nodig, ( ge wilt geen andere meters in uwen auto steken ) ge moet gewoon naar die mannen gaan in nederland en u metertjes laten aanpassen zodat die gewoon meer km heeft dan de laatste keer op de keuring, al is het maar 20 km meer TOV vorig jaar, als er maar iets meer km opstaan is het al goed voor de keuring.
en geen haan die er naar kraait.
natuurlijk dan moet je het er wel ff voor over hebben om naar nederland te rijden met je autootje

Jelle111
17-11-09, 17:07
Beste Mensen, Allemaal bedank voor de reacties,

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden.

Het is wel raar dat ik in België niemand kan vinden die de kilometerstand van mijn auto kan aanpassen, terwijl in Nederland wel 5 bedrijven zijn die het kunnen.

Op een andere thread op dit forum kwam ik het volgende link tegen
http://www.w33.nl/kilometer-correctie-apparaat.html (http://www.w33.nl/kilometer-correctie-apparaat.html)

Op het filmpje daar laat iemand zien hoe makkelijk het eigenlijk is.
Zij verkopen dat apparaat voor 650 euro, terwijl de goedkoopste bedrijf mij 90 euro vroeg voor een keer aanpassen.

Ik heb dus besloten om naar Nederland te reizen en zo'n apparaat zelf te kopen.
Het kost 650 euro, maar dan heb je ook wat, ik denk dat ik in België niet de enige ben met zo'n probleem.

Dus als iemand in de toekomst vergelijkbare probleem krijgt, PM me maar.

bobo
17-11-09, 17:13
volgens mij is't ook gewoon kompleet illegaal
tenzij je het via de dealer doet mét een attest

er wordt dan ook genoeg met tellers gesjoemeld

en ook vreeemd dat jij voor 1 keer de teller aan te passen gelijk dat toestel voor 650 zou aanschaffen :D

FroFro
17-11-09, 17:17
Rete-illegaal, en wiskunde is ook niet uw sterkste vak he; 650/90; 7,22=8, dan moete uw meters al 8 keer falen voor ge da eruit haalt.

Sjoerie
17-11-09, 17:22
Ik stel mij de vraag waarom je hier dit zit te posten?

Je zit hier bezig dat 150€ een beetje veel is om je meter te laten aanpassen maar koopt vervolgens wel een toestel van >600€ om het zelf éénmaal te gebruiken?

Of klopt mijn vermoeden dat je andere bedoelingen dmv dit topic hebt?

FroFro
17-11-09, 17:23
Ik gok dat hij een handeltje wil starten, dan is het niet slim da hier te posten want da gaat hem wel wa meer kosten :lol:

Jelle111
17-11-09, 17:24
Als het illegaal is, waarom doen hierboven genoemde bedrijven als vastec.be het wel?
Ik koop het niet om te wachten dat het 8 keer fout gaat, hopelijk gaat het nooit meer fout, maar op andere forums lees ik dat ik niet de enige ben met zo'n probleem, en ik heb 5 dealers gebeld vandaag, ze kunnen mij allemaal niet helpen.

Jelle111
17-11-09, 17:26
Ik heb geen andere bedoelingen, sorry voor mijn eerlijkheid, maar niemand kon mij vertellen hoe ik in belgie mijn probleem kon oplossen.

bobo
17-11-09, 17:45
dat er veel mensen met een te hoge (of zelfs te lage) kilometerstand zitten klopt, fiscale aftrekbaarheid en toestanden

maar van tellers die zomaar naar boven springen, zitten er op dit forum totnogtoe geen, en ik wil nix insinueren

Timmie
17-11-09, 17:56
ik heb ooit zoiets gehoord van een meter die ineens terug op 0 sprong na 18000 km, maar dat was 1 geval.

ik begrijp ook niet goed dat je ineens een toestel koopt van 650 euro. terwijl mensen dit 1 malig probleem waarschijnlijk kunnen weghalen voor 90 euro.
jah, dan denk ik ook dat jij denkt een handeltje geroken te hebben in het terugdraaien van kmtellers.
de reden dat je bedrijven vind in nederland en amerika die dat kunnen is omdat ze daar de kmstand op de keuring niet moeten vermelden. daar mag je zo andere metertjes plaatsen in je auto. hier in belgie willen ze alles controleren ook die dingen waar ze geen zaken mee hebben. zoals u kmstand enz. ( je weet wel, IVM de veiligheid [sarcasme] )

bobo
17-11-09, 17:59
hier in belgie willen ze alles controleren ook die dingen waar ze geen zaken mee hebben. zoals u kmstand enz. ( je weet wel, IVM de veiligheid [sarcasme] )

geen zaken mee ?
er zijn veel centen mee gemoeid, die vadertje staat mag uitkeren

David67
17-11-09, 18:05
Als het illegaal is, waarom doen hierboven genoemde bedrijven als vastec.be het wel?
Ik koop het niet om te wachten dat het 8 keer fout gaat, hopelijk gaat het nooit meer fout, maar op andere forums lees ik dat ik niet de enige ben met zo'n probleem, en ik heb 5 dealers gebeld vandaag, ze kunnen mij allemaal niet helpen.

Zaten vroeger in BE, en zijn naar NL verhuisd voor een goede reden. Ge moogt raden waarom.:D

bobo
17-11-09, 18:06
heel de opzet van deze draad lijkt om klanten te ronselen

Jelle111
17-11-09, 18:08
Beste Bobo,

Jouw begrijp ik niet volledig, eerst geef je het adres van iemand die het doet en vervolgens zeg je dat het niet legaal is.

Hier nog een andere voorbeeld,
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=282778

Sommige dashboarden gaan gewoon kapot, of krijgen een storing.
Maar het is wel raar dat je het bij de dealer niet recht kan laten zetten.

Mijn onderhoudsboek is afgestempeld tot 226.000 km, terwijl nu 168.000 op de teller staat.
Als ik het straks wil verkopen, dan komt het niet erg vertrouwd over.

En wat betreft het kopen van dat apparaat, ik heb het nog niet gedaan, maar overweeg het sterk om het te doen, omdat de bedrijfjes die zo'n apparat hebben, erg veel willen voor werk van waarschijnlijk 3 minuten. Voor 3 minuten werk willen ze 90 euro voor hebben. Als dat eerlijk is...

Ik kan dus nu 650 euro betallen voor een apparaat of 90 euro voor 3 minuten werk.

bobo
17-11-09, 18:12
ja oke, het spijt me je gelijk te verdenken

toch denk ik dat mensen zo'n draad openen, dikwijls met een verhaaltje afkomen en zo info inwinnen hoe je kan frauderen

d_s
17-11-09, 18:19
Hallo mensen,

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de kilometerstand van je auto te laten aanpassen?

Ik wil dit nu graag laten terugzetten, maar ik kan nergens vinden waar dat mogelijk is.

Weet iemand toevallig waar ik terecht kan en of zoiets mogelijk is?

Graag jullie adviezen

Inmiddels is mijn probleem opgeloost
http://www.w33.nl/kilometer-correctie-apparaat.html (http://www.w33.nl/kilometer-correctie-apparaat.html)
Zie mijn laatste post.

Beste Bobo,

Jouw begrijp ik niet volledig, eerst geef je het adres van iemand die het doet en vervolgens zeg je dat het niet legaal is.

Hier nog een andere voorbeeld,

Sommige dashboarden gaan gewoon kapot, of krijgen een storing.
Maar het is wel raar dat je het bij de dealer niet recht kan laten zetten.

Mijn onderhoudsboek is afgestempeld tot 226.000 km, terwijl nu 168.000 op de teller staat.
Als ik het straks wil verkopen, dan komt het niet erg vertrouwd over.

En wat betreft het kopen van dat apparaat, ik heb het nog niet gedaan, maar overweeg het sterk om het te doen, omdat de bedrijfjes die zo'n apparat hebben, erg veel willen voor werk van waarschijnlijk 3 minuten. Voor 3 minuten werk willen ze 90 euro voor hebben. Als dat eerlijk is...

Ik kan dus nu 650 euro betallen voor een apparaat of 90 euro voor 3 minuten werk.

Zoek de fout:wink:

bobo
17-11-09, 20:51
nou heb ik een mekanieker in mijn kenissekring die bij de grootste vw-dealer van apen-noord en waasland werkt
ff vraag gestelt want we frequenteren dezelfde bruin kroeg

probleem is niet courant, als probleem zich voordoet mogen zij nix doen
komt er een cd met de gegevens van dietren + attest met de kilometers

van horen zeggen kan dus gelijk zijn aan liegen

gebruiker67982
17-11-09, 20:53
Er is geen probleem hoor, als ze zeggen op de keuring,

Zo, jij hebt veel kms gedaan, zeg je:
Ja.

bobo
17-11-09, 20:55
er staan minder km's op zijn teller :P

gebruiker67982
17-11-09, 21:02
er staan minder km's op zijn teller :P

"van 168.000 naar 231.000 gesprongen"

bobo
17-11-09, 21:04
:oops:

Roger BMW
17-11-09, 21:30
hoe kan de garage dan het onderhoudsboekje afstempelen op 226.000?

Jelle111
17-11-09, 21:44
Oh oh, ik begrijp al vanwaar alle verwaring is ontstaan, jullie denken dat ik terug wil draaien, terwijl ik van 168.000 naar 231.000 wil maken. Omdat mijn onderhoudsboekje op 226.000 gestempeld is.

In mijn eerste post moet natuurlijk zijn van "231.000 naar 168.000 gesprongen".

Dat jullie nu pas het zien.... en ik moet mij natuurlijk duidelijker uiten

Jelle111
17-11-09, 21:47
nou heb ik een mekanieker in mijn kenissekring die bij de grootste vw-dealer van apen-noord en waasland werkt
ff vraag gestelt want we frequenteren dezelfde bruin kroeg

probleem is niet courant, als probleem zich voordoet mogen zij nix doen
komt er een cd met de gegevens van dietren + attest met de kilometers

van horen zeggen kan dus gelijk zijn aan liegen

Maar nu even terug op de echte vraag, dus als ik bij ze langs ga kunnen zij een cd bestellen waarop de gegevens staan en ze het kunnen repareren?

bobo
17-11-09, 21:49
ik denk dat ze het alleen doen als die wagen regelmatig in hun database voorkomt

zo zou't moeten althans

Diabolic
17-11-09, 21:56
Lijkt me een verdacht zaakje hier. Kilometertellers terugzetten is hoogst illegaal in België, ik ken iemand die daarvoor in de cel heeft gezeten. Dergelijke toestellen kosten trouwens wel iets meer dan €650, toch zeker als je recente wagens wil doen. Moderne auto's zijn meer en meer beveiligd, ik weet bvb dat bij BMW de kilometerstand zowel in de teller als apart in de ECU als in de sleutel wordt opgeslagen.

David67
17-11-09, 22:37
Ik heb daar een reportage over gezien en dat is poepsimpel. Apparaat aansluiten en alles is in één keer gereset. Teller, ecu en sleutel.
Die gast had zelfs leasingfirma's als klant, al zullen ze dat nooit toegeven.:?

Vtech™
17-11-09, 22:59
Lijkt me een verdacht zaakje hier. Kilometertellers terugzetten is hoogst illegaal in België, ik ken iemand die daarvoor in de cel heeft gezeten. Dergelijke toestellen kosten trouwens wel iets meer dan €650, toch zeker als je recente wagens wil doen. Moderne auto's zijn meer en meer beveiligd, ik weet bvb dat bij BMW de kilometerstand zowel in de teller als apart in de ECU als in de sleutel wordt opgeslagen.

Het gaat hier dan ook niet over terugdraaien, maar over vooruitdraaien.

Double A
18-11-09, 09:50
En toch heb ik weet van een opel astra G 1.7d waarvan de teller van 99.999 naar 200.000 is gegaan. Persoon heeft hier niets aan gedaan en op de keuringsbewijs staat gewoon dat ie dat jaar zogezegd 130.000 km heeft gereden :lol:

abtler
18-11-09, 10:13
Ik heb daar een reportage over gezien en dat is poepsimpel. Apparaat aansluiten en alles is in één keer gereset. Teller, ecu en sleutel.
Die gast had zelfs leasingfirma's als klant, al zullen ze dat nooit toegeven.:?

.. het is echt wel wat ingewikkelder dan dat de media en dit soort bedrijven laat voorkomen.

Buck
18-11-09, 10:31
Tellers "verspringen" nie zomaar. Nooit.

Bespaar me jullie verhalen van "ik heb het al es voorgehad.... etc. etc."

Cheers

B

Eland-Runner
18-11-09, 17:16
Tellers "verspringen" nie zomaar. Nooit.

Bespaar me jullie verhalen van "ik heb het al es voorgehad.... etc. etc."

Cheers

B

met een mechanische tellerunit wil ik het ook zo niet geloven. maar met een digitale...
sorry. maar er zijn wel meer van dit soort dingen bekend. vooral bij het vwforum.nl
tellerunit van 130k naar 200k.
of na 299.999 kilometer dat de tellerunit naar 0 gaat.:lol:

Jelle111
01-12-09, 15:41
Beste Mensen,

Mijn probleem heeft inmiddels zichzelf opgeloost.
Mijn teller staat opeens op de oude kilometer stand (ongeveer).

Dus wonderen bestaan :D

Jelle111
01-12-09, 17:20
Beste Timozzz,

Je durft wel een erg hadre uitspraak te doen,
Als je hierboven leest, dan zie je dat het wel mogelijk is.
Het is ook logisch, een dashboord is niet van steen, en kan dus ook kapot gaan.

Hier nogmaals de link die ik hierboven gebruikte

Dit zijn professionele garages die het probleem ook tegenkomen.

Maar gezien je uitspraak
"en dit niet op een professioneel mannier is gedaan ( door niet alles te resetten )"

Begrijp ik dat je ervaring hebt met zulke dingen?

gebruiker67982
02-12-09, 01:14

Dit is de quote van het jaar

gebruiker67982
02-12-09, 01:16
Mijn probleem heeft inmiddels zichzelf opgeloost.
Mijn teller staat opeens op de oude kilometer stand (ongeveer).

Maar, dit is ook genomineerd

a fond
02-12-09, 10:03
Heb wel al bij Lotus eigenaars vernomen dat tellers soms heel raar doen, in 1 nacht 200k.kms erbij of gewoon op nul springen. Ook weet ik dat oude ferrari's een zekering hebben speciaal om de km-teller uit te schakelen.

spelen met kilometers bestaat nog altijd! let daarmee op, zeker voor de particulier die een jonge occasie koopt, waarschijnlijk een goed idee, maar let toch goed op!

joep01
18-07-12, 18:20
Het is een erg oud topic, maar ik las hierboven dat iemand naar nederland was gereden om voor 650 euro zo'n apparaat te kopen om een kilometerstand te corrigeren.

Een beetje zonde want op http://www.km-correctie-apparaat.nl/ (http://km-correctie-apparaat.nl/) wordt het zelfde apparaat aangeboden voor ongeveer de helft! En ze zitten ook nog aan de grens van belgie: limburg in nederland.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een kilometerstand 'plotseling' verspringt, ik denk dat het lulkoek is en dan iemand gewoon zijn auto met een lagere kilometerstand wil verkopen.

carfreak01
30-08-13, 12:46
met een mechanische tellerunit wil ik het ook zo niet geloven. maar met een digitale...
sorry. maar er zijn wel meer van dit soort dingen bekend. vooral bij het vwforum.nl
tellerunit van 130k naar 200k.
of na 299.999 kilometer dat de tellerunit naar 0 gaat.:lol:

klopt.. bepaalde golfjes 3 en andere auto's waar dezelfde klok in zit (zoals caddy en seat cordoba) hebben een digitale teller welke maar tot 299.999 gaat. daarna gaat hij naar 0.

de dealer (of iemand met een apparaat om kilometers te veranderen) kan echter wel nog uitlezen of de stand die de teller aangeeft klopt.. dus of het idd 100.000 is, of stiekum al 400.000

fcapri
30-08-13, 13:52
k vind da allemaal de grootste onzin, die tellers.

je kan evengoed een auto omzeep rijden op 100 000km alsook een goed onderhouden auto tot boven de 500 000km krijgen. welke heeft de grootste kans om pannes???nog steeds een gokspel.

heb ooit een citroen jumpy gehad die een fout in het dashboard had. ineens radio uit en alle tellers stonden op 0. zekering vervangen (5A) en alles werkte weer, wel km'teller nog altijd op nul. telde daarna weer vrolijk verder. zekering verwijderen hielp NIET om weer te resetten, t was dus maar éénmalig.

helft van mijn oldtimers heeft ondertussen al een andere teller/dashboard/motor of bak gekregen. dat gaat namelijk al eens kapot.
mijn golfke kocht ik op 363 xxxkm en na een week rijden stond die nog op 363 xxxkm. carpass eens bekeken en die tellers was al langer dan een jaartje kapot. km teller open gehaald, tandwieltje weer vastgelijmt en telt nu ook vrolijk verder (nu bijna 428 000km). wat boeit het nu of daar 300 000op staat, 428 000 of zijn echte staat van over de 500 000misschien...

en wat met al die oude autos met 5cijfer tellers? hebben die er 50K op zitten, 150K,250K,350K... zonder onderhoudsboekjes is dit ook al niet meer te achterhalen, en die carpass... das een schoon grap ja. volgens die papieren heeft geenenkele van mijn oldtimers al meer dan 100k km.

trouwens moet o-platen niet meer naar de keuring, en mijn capri heb ik nu al 8jaar. dus hoeveel km's heb ik erbij gezet?